Maga a Jaguar emlegeti története egyik legfontosabbjaként a Párizsi Autószalonon bemutatkozó XE-t, amelyről már Genfben nyilvánosságra hozták az első fotót. Az új modell az Audi A4, a BMW 3-as és a Mercedes C osztály közvetlen vetélytársa, a belépő nem is akármilyen lesz a kategóriába.
Az XE ugyanis az első modell a szegmensben, amely teljes egészében alumínium karosszériával készül, a Jaguar többek között emiatt mer szédületesen alacsony fogyasztást ígérni. Az XE S kompresszoros, háromliteres V6-ossal és 340 lóerős teljesítménnyel kerül piacra, a motor legnagyobb nyomatéka 450 Nm. A nyolcfokozatú automata váltóval 4,9 másodperc alatt gyorsul százas tempóra az autó.
Ott lesznek a kínálatban az új generációs, kétliteres Ingenium kódnevű benzines és dízelmotorok is, ezekről a pontos specifikációkat még nem árulták el. A Jaguar által közölt egyetlen ízelítő adat, hogy a kétliteres dízellel állítólag 3,7 liter lesz az XE átlagfogyasztása, 99 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás mellett.
Az XE alapjait egy új, 75 százalékban szintén alumíniumból készülő platform adja, amelyre később több más modell is épül majd. A szokásos ütközéselkerülő és hasonló rendszerek mellett új vezetéstámogató extra a Jaguarnál az All Surface Progress Control, amely a fékek és a hajtáslánc folyamatos állítgatásával biztosít optimális tapadást csúszós útviszonyok között. A rendszer 3,6-30 km/h-s sebességig segít.