A Kutatópont piackutató felmérése szerint a márkaszervizek munkájával az autósok összességében elégedettebbek, mint a márkafüggetlen szervizekkel, de az árakat továbbra is túl magasnak tartják.
A Kutatópont elemzése szerint a szerviz kiválasztásakor elsősorban az autó életkora a meghatározó: minél fiatalabb egy autó, annál nagyobb arányban viszik márkaszervizbe, az életkorral egyenes arányban aztán nő azok száma, akik máshol javíttatnak. A garanciaidő lejártáig az ügyfelek 83 százaléka marad a márkaszerviz mellett, utána ez a szám fokozatosan csökken. Budapesten jobb a helyzet, itt a garanciaidő lejártával is többen választják a márkaszervizeket.
A Kutatópont szerint az autósok akkor is a márkaszerviz segítségét kérik, ha olyan probléma jön elő, amit más műhelyekben nem tudtak megoldani, vagyis ha komoly szaktudást vagy diagnosztikai műszert igénylő beavatkozásra van szükség. Ezt egy korábbi ADAC-felmérés nemzetközi szinten is megerősítette.