Több gyártó több millió autót volt kénytelen visszahívni világszerte légzsákproblémák miatt, az akció hónapok óta folyamatosan zajlik. Oka, hogy a japán Takata által gyártott légzsákok egy részét rosszul szerelték össze, ráadásul egy kulcsfontosságú részen, a hajtógázirányító modulnál.
A hiba miatt megtörténhet, hogy balesetnél a légzsák rosszul fújódik fel, vagy ami még rosszabb, a hibásan összeszerelt egység darabjai berepülhetnek az utastérbe. Az amerikai sajtó a GM gyújtáskapcsoló-botrányához hasonlóan kiemelt figyelemmel követi a légzsákbotrányt, már több halálos balesetet feltártak az újságírók.
Ezek egy részében az utasok egyszerűen elvéreztek, a felrobbanó légzsákok darabjai több esetben a nyaki artériát vágták át. Volt olyan eset is, amikor a rendőrség öngyilkossági kísérletre gyanakodott, de a botrány kirobbanása után indított vizsgálatban világossá vált, hogy a légzsák okozott tragikus sérülést a nem szándékos ütközés után.
A The New York Times-nak a Takata több korábbi alkalmazottja is nyilatkozott, azt állítják, hogy a gyártó már 2004-ben tudomást szerzett hasonló balesetekről, de a mérnökök javaslatai ellenére a szőnyeg alá söpörték a problémát. A Takata hivatalos verziója szerint csak 2008 novemberében szerzett tudomást a légzsákok hibás működéséről.
A Takata hibás légzsájait több mint 14 millió autóba építették be. A cég hamarosan megkezdi a termelést új miskolci gyárában.