A Goodyear jó ideje kísérletezik az Air Maintenance Technology (AMT) nevű újításával, amelynek segítségével az abroncsok képesek önmagukat felfújva beállítani a helyes nyomást. Ha az abroncs túl lapos, nő a fogyasztás és a futófelület is egyenetlenül kopik, sok autós pedig legfeljebb alkalomszerűen ellenőrzi a nyomást. Ezen segíthet, hogy november elsejétől csak guminyomás-ellenőrző rendszerrel felszerelt új autót lehet eladni az EU-ban.
Noha az abroncs élettartama és a futómű állapota szempontjából a túl magas nyomás is okozhat gondokat, a Goodyearnek legalább a túl alacsony nyomásra van egy ötlete. Az AMT rendszer lényege, hogy a gumiabroncs peremébe épített cső menet közben, a deformálódás erejének segítségével pumpálja a levegőt abroncsba, ha a beépített szenzor - az autótípustól függően kalibrált - nyomásérték előírt szint alá való csökkenését érzékeli. Amint az abroncs elérte a szükséges nyomást, a nyomásszabályozó lezár. A működési elv ezen az ábrán látható:
A Goodyear szerint a megoldás minimális költséggel építhető be a személyautó-abroncsok szerkezetébe, de az AMT-nek előbb közúti teszten kell bizonyítania. Másfél évig fuvarozó cégek kísérleteznek az új abroncsokkal, a tapasztalatok kiértékelése után döntenek a piaci bevezetésről.