A Toyota légzsákproblémák miatt 185 ezer autót hív vissza Japánban, valamint ötezret Kínában. A Toyota közleménye szerint az utasoldali légzsákok veszélyesen erősen fújódhatnak fel, ami egy 2003-as autó rutinellenőrzése során derült ki.
Tíz évig titkolták, hogy gyilkosak a légzsákok
A légzsák olyan erővel robbant, hogy betörte a szélvédőt, és törmelékeket szórt szét az utastérben. A hiba miatti személyi sérülésről vagy halálesetről nem tud a Toyota, a visszahívást elővigyázatossági okokból rendelték el. Amennyiben a felfújóegységet ideiglenes alkatrészhiány miatt nem lehet cserélni, átmenetileg hatástalanítják az utasoldali légzsákot a márkaszervizekben.
A visszahívás a 2002 szeptembere és 2003 decembere között gyártott Corollákat érinti, valamint az ugyanekkor gyártott Noah, Voxy, Mark II és Will típusú autókat.
A hibás légzsákokat a japán Takata gyártotta, az ügyben világszerte már 14 millió járművet hívtak vissza, ebből 8 milliót az Egyesült Államokban. Az alapvető probléma, hogy a Takata légzsákjai olyan erővel fújódhatnak fel ütközés után, hogy gyakorlatilag szétrobbantják a légzsák körüli tároló rekeszeket, és a törmeléket az utastérbe lövik.
A gyanú szerint a magas páratartalmú levegőnek való huzamosabb kitettség miatt túl gyorsan égnek el azok a vegyszerek, amelyek segítik a légzsákok felfúvódását, ez okozza a meghibásodásokat. A hibás légzsákok eddig legalább öt halálesetet és több tucat sérülést okoztak világszerte.
Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság az egész Egyesült Államokra kiterjedő visszahívást sürget, mivel az eddigiek csak a déli államokat érintették, ahol magasabb a páratartalom. A Takata vizsgálatot folytat az ügyben és továbbra is azt állítja, hogy biztonságosak a légzsákjai. A cég szerint Amerikában az országos méretű visszahíváshoz nem állnak rendelkezésre tudományos bizonyítékok.