A csapadékosabb, hideg időszakban megsokszorozódik a kőfelverődések száma, hiszen a kátyúk miatt jóval több kavics és apróbb törmelék kerül a kerekek útjába, amelyek miniatűr meteorként indulnak pusztító útjukra. A hideg időjárás is kockázati faktort jelent, ugyanis az üvegben anyagfeszültséget okoz a hőmérsékletkülönbség, nem véletlen, hogy a mínuszokban leggyakrabban ott sérül meg szélvédő, ahol a meleg levegőt fújja rá az autó szellőzője. A kőfelverődés ellen védekezni gyakorlatilag lehetetlen, a károkat casco, vagy kifejezetten szélvédőkre, és lámpákra érvényes biztosítási konstrukciókkal lehet minimalizálni.
Ha már megtörtént a baj, nem érdemes halogatni egy-egy kagylós törést, vagy alig látható repedést javítását, mert bármikor tovább repedhet a szélvédő. Ehhez tudni, kell, hogy az üvegfelületeknek is komoly szerepük van egy autó karosszériájának merevségében, ami szintén feszültséget okoz az üvegben, így könnyen lehet, hogy egy padkáról leállva félméteres repedéssé nő az alig látható kis sérülés. Ekkor már nem ússzuk meg a szélvédőcserét, ami a javításhoz képest már költséges mulatság, itt is igaz az az ökölszabály, minél újabb és nagyobb autónk van, annál ijesztőbb összegre számítsunk a javítási számlán. Ez természetesen fordítva is, igaz, akinek az autója már eléret a kamaszkort, és nem valami ritka típust dédelget, fusson egy kört, hogy mennyibe kerül egy új szélvédő, mert könnyen lehet, hogy néhány ezer forintból megússza az egészet.
Akit a gyakorlatban is érdekel, hogy mit csinál a specialista, ha egy sérült szélvédőt visznek hozzá, nézze meg az alábbi videót. Aki nem szeret fogorvoshoz járni, kétszer is gondolja meg, mert a szerszámok és a munkamenet között jelentős átfedés van.