Nagyobb hegyeink sajnos nincsenek, de stratégiai helyen fekszünk abból a szempontból, hogy autóval viszonylag vállalható idő alatt eljuthatunk a környékbeli országok síterepeire. Nem mindegy azonban, hogy merre indulunk, hol tankolunk, és milyen útvonalat választunk, mert a sítúra összköltségéhez képest is komoly tétel lehet az utazásra fordított összeg, ám mivel ez sok kis részletből áll (útdíj vagy matrica, tankolás, autó amortizácója) sokan nem is számolják össze. Mivel javában tart a szezon, ezért néhány ausztriai, szlovákiai, szlovéniai, svájci, olaszországi és németországi síterepet vetettünk össze az utazás költségek szempontjából, tehát a síterepek minőségét és a hóhelyzetet nem vettük figyelembe.
A legfontosabb szabály, hogy a legtöbb esetben Magyarországon kell tankolni. A Magyar Autóklub összesítése szerint ugyanis szinte valamennyi célországban magasabbak az üzemanyagárak.
Ausztriában a benzin közel 360 forintra jön ki átszámolva, a gázolaj viszont a magyarországihoz hasonló 350 forint körüli szinten van. Meglepő, hogy az ausztriai üzemanyagárak elmaradnak a szlovákiai áraktól, ott ugyanis a benzinért 400, a gázolajért pedig 372 forintot kérnek. Messze az olasz üzemanyag a legdrágább, ahol a benzin 470, a gázolaj 440 forintba kerül. Ez igen jelentős különbség, ráadásul az olaszországi terepek messzebb is vannak, tehát bármilyen vonzó is egy-egy olasz síparadicsom, az utazás kiadást nézve a legrosszabb választás. Az olaszhoz hasonlóan messze vannak a svájci sípályák, ráadásul ott is drága az üzemanyag.
Ha például a ViaMichelin útvonaltervezővel megnézzük az útdíjakkal együtt számolt az utazási költségeket, kiderül, hogy a legolcsóbban elérhető célpontok Szlovákiában vannak, de a szlovéniai Maribor és az ausztriai Hochkar is barátságosabb költségekkel bír. Ezek a célpontok viszonylag közel is vannak, 200-400 kilométert jelent az odautazás.
Az előbbi említett síterepeket oda-vissza 18-30 ezer forintból meg lehet úszni, ha viszont az olaszországi Livignót választja az ember, akkor bő 60 ezer forintra ugrik a költség, hasonló összeget visz el egy Sankt Moritz-i síelés, amely 55 ezer forintos költséggel járhat. (Az utazási költségek az autók fogyasztásától, a tankolás helyétől függően jelentős eltérések lehetnek, az előbbi kalkulációk a nagyságrendeket mutatják.)
Az utazás költség alapján tehát a szlovákiai célpontok a legvonzóbbak, de Szlovénia és Ausztria is versenyképes. Bár arról pontos KSH-adat nincs, mennyien mennek síelné a konkrét országokba, de a többnapos külföldi utazásokról szóló hivatalos adatok arra utalnak, a magyar síelők is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy Ausztria a legnépszerűbb ország. A múlt év első negyedében 177 ezer honfitársunk ment több napra osztrák túrára, a második helyen Németország áll 142 ezer fővel, a harmadik pedig Szlovákia. Mind Ausztria, mind Szlovákia esetében az első negyedévben a legmagasabb az odautazók száma, ez alapján pedig logikus feltételezés, hogy a síelők miatt ugrik meg az odautazók száma.
Az alábbi adatgrafikán látszik a tíz legnépszerűbb ország, ahol a magyarok több napra utaztak a múlt év első három hónapjában.