Előzőleg négyszáz esetről érkezett jelentés, amikor a japán Toyota és a Honda, illetve az olasz-amerikai Fiat Chrysler autóiban ok nélkül kinyílt a légzsák, kisebb baleseteket okozva. Ez a három cég most negyedszer kényszerül visszahívni a 2000-es évek első felében gyártott autóit, miután a korábbi három alkalommal elvégzett javítások nem bizonyultak elegendőnek.
A bajt egy hibás mikrocsip okozza, de most már az egész légzsákegységet ki kell cserélniük a gyártóknak. Az ügynek nincs köze - bár egymillió autót érintően átfedések vannak - egy másik, szintén sokmillió amerikai autóra vonatkozó visszahíváshoz, a japán Takata autóipari beszállító légzsákjai miatt.
A Takata légzsákjainak felfújó szerkezete törésre hajlamos, és az emiatt szétrepülő fémrepeszek több halálos balesetet is okoztak az amerikai hatóság tudomása szerint. A légzsák volt az egyik eleme az amerikai General Motors autógyár tavalyi botrányának is. Az amerikai cég késlekedett a visszahívásokkal, miközben hibás gyújtáskapcsolói megszakíthatták a biztonsági berendezések áramellátását.