Csak egy kósza próbálkozás volt a Hyundai részéről, hogy szabadidő-autóinak ix jelölést ad: a Santa Fe soha nem lett ix-es, és az ix35 következő generációja is a régi, jól bevált Tucson néven kerül piacra. A formaterv lényegében nem sokat változott, akár ráncfelvarrásként is el lehetett volna sütni, bár az orr tényleg karakteresebb lett.
Az utastérben több lett a hely, a koreaiak szerint ráadásul az anyagminőség is javult. Sok más biztonsági extra mellettt a Tucsonban is megjelenik a parkolóasszisztens, az automatikus vészfékező rendszer három üzemmódban (gyalogos, város, ingázó) is képes lesz dolgozni.
A 4475 milliméter hosszú, 1850 milliméter széles és 1645 milliméter magas Tucson 65 milliméterrel hosszabb és 30 milliméterrel szélesebb elődjénél, a tengelytáv 30 milliméterrel 2670 mm-re nőtt. A csomagtartó helyett a Hyundai az utastér méretének növelésére fókuszált, így 591 helyett az új modell 513 literes helyet kínál alaphelyzetben.
A motorkínálat két benzinesből, az 1,6-os GDI turbós és turbó nélküli változatából (176 és 135 LE), illetve három dízelből, a 115 lóerős 1,7-esből és a 136 vagy 184 lóerős kétliteresből áll. A Csehországban készülő Tucson összkerékhajtással is rendelhető lesz az év második felétől.