Az idei év első hónapjaiban a várakozásoknak megfelelően erőteljes emelkedésnek indultak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjai. Míg január első hetében még átlagosan 19 300 forint körüli összegért köthettek kötelezőt az autósok a Netrisknél, addig február második felére 25 ezer forint fölé kúszott az átlagos éves díj. A legnagyobb mértékben a középkategóriás (76-150 kW) autók díja drágult.
Az elemzés szerint a díjak emelkedése elkerülhetetlennek tűnik: az alacsony üzemanyagár miatt többen és többet használják az autójukat, így a károkkal kapcsolatos költségek is emelkednek. Mivel nálunk található Európa egyik legalacsonyabb átlagdíja, abból ez a költségnövekedés már nem gazdálkodható ki. Az elmúlt években drasztikusan, piacszerzési célból lenyomott árak korrekciója törvényszerű, a Netrisk várakozásai szerint a növekedési tendencia az év egészében fennmarad.
A kármentesen vezető autósok számíthatnak a legkisebb mértékű emelésre, a díjak leginkább a gyengébb bónuszkategóriákban lódultak meg (van, akinek B1-ből M1-be csúszva négyszeresére - 17-ről 80 ezer forintra - emelte volna biztosítója az éves díjat). Új tendencia azonban, hogy ezúttal a középkategóriás (76-150 kW közötti teljesítményű) szegmensben volt észlelhető a legnagyobb díjnövekedés. Itt a B10-es kategóriás autók tarifái átlagosan 23,1 százalékkal, míg az A0 kategóriás személygépkocsik kgfb-díjai 41,1 százalékkal emelkedtek alig több mint másfél hónap alatt.
A biztosítók aktívan igyekeznek követni áraikkal a piaci változásokat, január óta már negyven díjmódosítást hirdetett meg az érintett 15 biztosító.