Elon Musk csütörtökön jelentette be a legújabb, 6.2-es szoftverfrissítést a Model S-hez. Ügyes marketingtrükköt vetett be a Tesla alapító tulajdonosa: a hét elején elhíresztelte, hogy olyan bejelentést fog tenni csütörtökön, amely után az elektromos autók tulajdonosainak már nem kell többet aggódnia az akkumulátorok lemerülése miatt.
Sokan azt gondolták, egy forradalmian új akkutechnológiát fog bejelenteni Musk, ehelyett csak egy szoftverfrissítést (6.2) mutatott be a Model S-hez, amivel a navigáció adatai alapján a kocsi félpercenként vizsgálni tudja, hogy az épp aktuális hatótávolságon belül van-e Tesla gyorstöltő. Ha olyan irányba tart, ahol nincs a megfelelő közelségben ilyen, figyelmeztetni fogja a vezetőjét, és úgy tervezi át az útvonalat, hogy útba essen egy gyorstöltő állomás.
"Alapvetően lehetetlen lesz lemeríteni menet közben az autót, kivéve, ha valakinek ez a feltett szándéka" - mondta Musk a prezentáción. "Rá fog kérdezni a rendszer, hogy tényleg ezt akarja-e a sofőr, akinek kétszer is igent kell majd mondania" - folytatta. A friss szoftverrel a Model S autók képessé válnak kommunikálni a Tesla saját gyorstöltő hálózatával, így nem irányítják a sofőrjüket üzemen kívüli, vagy éppen foglalt töltőkhöz.
A 6.2-es szoftvert heteken belül minden Model S-re telepíteni fogják ingyen a kocsikba beépített 3G-s kapcsolaton keresztül. A hatótáv-figyelő rendszeren kívül a frissítés tartalmaz még holttér-figyelő rendszert és automatikus fékezésre képes városi koccanásgátlót is, emellett a gáz- és fékpedálnak is természetesebb érzést adtak. Musk egyébként kijelentette, hogy "az autóink kerekeken gördülő, kifinomult számítógépek, mivel a Tesla legalább annyira szoftvercég, mint autógyártó", és azt is bejelentette, hogy 3-4 havonta új operációs rendszer jelenik majd meg az autóikhoz.
A Model X szabadidő-autóval egyszerre, idén nyáron érkező 7.0-s verziójú operációs rendszer például teljesen átalakítja majd a középkonzolba beépített tablet kezelőfelületét, és egy lépéssel közelebb viszi a Teslákat az automatizált vezetés képességéhez is. Musk elárulta, hogy az egyik Model S prototípusuk már képes volt úgy elkormányozni magát Seattle-ből San Franciscóba, hogy a vezetőjének alig kellett hozzáérnie a kormánykerékhez.
Bár az automatizált rendszer elméletileg a városban is működik, eleinte csak országúton, autópályán, és magánterületen lehet majd használni. Utóbbihoz kapcsolódik az a funkció is, hogy a tulajdonos már a kertkapunál kiszállhat majd a kocsiból, mivel az képes lesz leparkolni magát a kertbe vagy akár a sötét mélygarázsba is, induláskor pedig önállóan kiáll majd a helyről, ha mobiltelefonon hívja a tulajdonos.