Kívülről ugyan nem túl nagy durranás az Audi R8 új generációja, az utastérrel látványos munkát végeztek a dizájnerek, és az elektromos változat is ütős lett. Az R8 e-tron két villanymotorja 462 lóerős, a csúcsnyomaték 920 Nm, százas tempóra 3,9 másodperc alatt gyorsul a sportkocsi.
Az Audi hatalmas, 92 kWh-s akkucsomagot fejlesztett az autóhoz, ezt T alakban építik be a súlypont alacsonyan tartása miatt. Az új elektromos R8 hatótávolsága (optimális körülmények között) 450 kilométer, a mérnökök ráadásul kifejlesztettek hozzá egy kísérleti töltési protokollt is, amelynek segítségével elvben két óra leforgása alatt százszázalékos töltöttségi szint érhető el.
Az elektromos R8-ast afféle guruló laboratóriumnak tekinti az Audi, de ez nem jelenti azt, hogy nem jelenik meg a piacon. Egyedi rendelésre, minden egyes darabot kézi munkával szerelnek majd össze, valamikor 2015 közepétől.