Áprilisban, a New York-i Autószalonon mutatkozik majd be a Jaguar középső modelljének, az XF-nek a következő nemzedéke, de az interneten már hamarabb, március 24-én elárulnak minden információt róla egy különleges show után.
Jim Dowall fogja Londonban vezetni a kocsit két 34 mm vastag acélsodronyon a magasban, víz felett. A korábban a James Bond, Bourne és Indiana Jones filmekben is alkalmazott kaszkadőr azért fogja bemutatni a nem mindennapi produkciót, hogy felhívják a figyelmet az alumínium karosszériás XF könnyű építésmódjára, ami motortól függően 100-180 kilogrammos tömegcsökkentést jelent az elődjéhez képest.
Ez lesz ugyanis a második modell az XE után, ami már a Jaguar új, könnyűfémből készített moduláris platformjára épül, amivel még úgy is le tudták faragni a tömegét, hogy a külső méreteket megnövelték a hátsó térkínálat és a csomagtartó megnövelése érdekében.
A külsőről még csak egyetlen, magasról lőtt fényképet mutattak, amelyen az látszik, hogy a motorháztető erősen formázott, a hátsó sárvédők kiszélesednek, az utastér pedig a lehető leghátrébb van tolva. Várhatóan a külső a nemrég bemutatott, kisebb XE formanyelvét fogja folytatni, mert a Jaguar célja az, hogy egységesebb legyen a modellpaletta megjelenése a mainál.
A másik kiadott kép az álcázatlan műszerfalat ábrázolja. Ezen jól látszik, hogy széles maradt a középkonzol, de az elődjéhez képest nagyobb képernyőt kapott az új XF, és a gombok számát is csökkentették, hogy letisztultabb legyen az összhatás. Megtartották az automatikus váltó gyújtásra kiemelkedő, forgókapcsolóját, ami a modern Jaguar belsők egyik legjellegzetesebb eleme.
Egyelőre még csak annyit árultak el a műszaki adatokról, hogy az új fejlesztésű kétliteres Ingenium dízelmotor átlagfogyasztása kevesebb lesz 4 liternél 100 kilométeren. Az új XF gyártása 2015 őszén kezdődik Angliában, a Castle Bromwich-i gyárban, a Sportbrake nevű kombi 1-2 évvel később követheti a limuzint.