Az utolsó csavarig vadonatúj a Jaguar XF második generációja, mégis nagyon ismerősnek tűnik, mert a formaterv a kifutó XF-re és az új XE-re egyaránt emlékeztet. Sok részlet átalakult, bevetettek a dizájnerek néhány új trükköt, de igazán újszerű benyomást így sem kelt az autó.
Elődjénél 7 milliméterrel rövidebb és 3 milliméterrel alacsonyabb az új modell, de hátul így is sokkal nagyobb lett a hely, hála a tengelytáv 51 milliméterrel való megnyújtásának. Az autó építéséhez 75 százalékban alumíniumot használ a Jaguar, elődjénél 28 százalékkal merevebb, mégis 190 kilóval könnyebb.
Az új XF 163 (380 Nm) és 180 lóerős (430 Nm) kétliteres Ingenium dízelmotorral, valamint háromliteres, 300 lóerős duplaturbós V6-ossal és egy 380 lóerős, háromliteres kompresszoros V6-ossal lesz kapható.
Minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik, de a kétliteres dízel egyedi fejlesztésű hatfokozatú manuális váltóval is kérhető. A 163 lóerős motor legtakarékosabb változata a Jaguar szerint beéri négy liter gázolajjal száz kilométerenként.
A kabinba vadonatúj szórakoztatórendszer és digitális műszerfal került. A 825 wattos Meridian hangrendszerhez 17 hangszóró kapcsolódik.