A GLE Coupe bemutatása után nem sokkal az X6-klón alapjait adó modellt is frissítette a Mercedes, az M osztály (ML) nevét is gyorsan lecserélve. A kupéhoz hasonlóan immár a nagy SUV is GLE néven kapható, nem meglepő módon külső hasonlóságok is vannak a két modell között. Különösen elölről hasonlítanak, a GLE-n hátul a LED-es lámpák, a lökhárítók és a kipufogóvégek alakultak át.
Bent új a kormánykerék és a középkonzol, a hétcolos, szabadon álló színes képernyővel együtt. A motorháztető alatt a legnagyobb újdonság, hogy megjelent egy hibrid konfiguráció, Mercedes-féle SUV-ban először.
A konnektorból tölthető GLE 500e 4MATIC 333 lóerős, háromliteres duplaturbós V6-ost és 116 lóerős villanymotort kapott, együttes teljesítményük 442 lóerő (650 Nm). Az erőt hétfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja a két hajtott tengelyre, Charge módba kapcsolva menet közben is lehet tölteni az akkumulátort. Tisztán elektromos hajtással 30 kilométer a hatótávolság.
A New York-i Autószalonon bemutatkozó GLE 250d 204 lóerős 2,1 literes dízellel, a GLE 300d 258 lóerős V6-os dízellel, míg a GLE 400 a hibrid duplaturbós V6-osával, a GLE 500 pedig duplaturbós, 435 lóerős V8-assal érkezik. A GLE 63 AMG 5,5 literes, duplaturbós V8-asa 557, S változatban 585 lóerős.