Petr Novák formatervezőnek régi álma volt, hogy egy mai modern sportkocsi átalakításával tiszteleghessen a Skoda legendás raliautója, a 130 RS előtt. Két évvel ezelőtt már láttuk a grafikákat, amelyek elárulták, hogy Novák az Audi R8-as első generációjának átalakításával képzeli el a projektet, de a rajzokat nem sokan vették komolyan.
Marek Hoffmann, a Bentleyvel, a Volkswagennel és a Volvóval is kapcsolatban álló Metal Hoffmann beszállítócég vezetője viszont azok között volt, akik láttak fantáziát a projektben, az ő segítségével megépült a klasszikus Skodára valóban emlékeztető sportkocsi prototípusa.
A karosszéria alumíniumból készült, az R8-as térvázához hozzá sem nyúltak. Igazából csak elölről skodás a - fura nevű - R200 Non-Fiction, oldal- és hátulnézetből maradtak az R8-as alapvető vonásai. Egyszerűsítették az utasteret, próbáltak egyedi, sportos megoldásokat alkalmazni.
Az R8-as alapok a hajtást is érintik, maradt a 4,2 literes, 420 lóerős V8-as motor, de akinek ez nem elég, V10-essel is megrendelheti magának a Skoda-arcú Audit. Menetteljesítményeket nem közöltek a bemutatón, de valószínűleg hasonló az R8-aséhoz.
Ha lesz rá elég érdeklődő, harminc darab készül az autóból főleg kézi munkával, az alapár 255 ezer euró (77 millió forint).