A formaterv nem tartogat drámai változásokat, a dizájnerek az előd már bevált formáit gondolták tovább. A stílus továbbra is felismerhetően BMW-s, miközben a kisebb típusokról megismert részletekkel találkozunk. Teljesen új lett viszont az utascella szerkezete: a gyártó által Carbon Core-nak nevezett technológia az i3-as és az i8-as modellek fejlesztéseit ülteti tömeggyártásba.
A szénszálas erősítésű műanyag és ultranagy szakítószilárdságú acél ötvözete nemcsak biztonságosabb, de könnyebb is a hagyományos technológiáknál. Segítségével a mérnökök 130 kg-ot faragtak le az autó tömegéből.
Az utastér egyik nagy újdonsága a megújult iDrive rendszer, amely már érintőképernyővel is rendelkezik. Ezt meg sem kell érinteni, a beépített szenzorok már a kéz közeledésével érzékelik a gesztusokat.
Mivel a 7-es BMW-t több országban is sofőrös limuzinként használják, ezért a hátsó multimédiás rendszert is továbbfejlesztették. A hátul ülő utasok előtt 10 colos kijelzőket helyeztek el, amelyek akár a telefonon lévő felvételeket is meg tudják jeleníteni. A maximális kényelmet szolgálja a kartámaszon elhelyezett 7 colos táblagép is, ezzel akár e-mailt is lehet írni.
Kijelzőkből egyébként sem lesz hiány, már a kulcsba is beépítettek egyet: ez akár arra is lehetőséget biztosít, hogy irányításával a jármű magától beálljon egy parkolóhelyre. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer mellett holttérfigyelő, táblafelismerő, gyalogosfelismerő és automata ütközés előrejelező rendszer is gondoskodik az utasok biztonságáról.
A maximális kényelem érdekében az új 7-es figyeli az előtte lévő utat, hogy folyamatosan állítsa a futómű magasságát és keménységét. Nőtt a head-up display mérete is, mostantól minden korábbinál több információt vetít a sofőr elé az autó. Az új lézerfényszóró a bajorok szerint akár 600 méteres távolságot is bevilágít. Felárért van LED-ekkel borított tető is, olyan hatást keltve, mintha csillagok ragyognának az utastérben. A látvány mellett a jó illatokat is élvezhetik az utasok, nyolcféle parfümmel frissíti fel az utasteret a legújabb BMW.
A hagyományos és nyújtott tengelytávú kiadásban is megjelenő 7-es BMW Európában októbertől vásárolható meg. A belépőmodellt a háromliteres, 265 lóerős dízelmotorral szerelt 730d jelenti, ezért körülbelül 31 millió forintot kell majd fizetni. A benzines 740i 326 lóerős teljesítményű, míg a csúcsot jelentő 750i xDrive-ot 4,3 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a 450 lóerős motor.
A szigorodó környezetvédelmi szabályok miatt hibrid változatban is megjelenik az új 7-es. A 740e konnektoros hibrid akár 40 kilométeren át tisztán elektromos üzemben is használható, katalógusfogyasztása 2,1 liter. Mindegyik verzióban nyolcfokozatú automata váltó dolgozik.
A vadonatúj típus gyártása júliusban kezdődik a BMW dingolfingi üzemében.