Elsőrendű vádlottként az Il Ferro Kft. ügyvezető igazgatóját a bíróság hűtlen kezelésben, sikkasztásban, több mint kétezer rendbeli csalásban és számviteli rend megsértésében találta bűnösnek, amiért
6 év börtönbüntetésre, valamint 428 millió forint vagyonelkobzásra ítélték
- tudósított a Hír TV az autómatricákról elhíresült ügyben hozott elsőfokú döntésről.
A másodrendű vádlottat négy év börtönre és 87 millió forint vagyonelkobzásra ítélték, az ötödrendű pedig két év felfüggesztettet kapott. Társuk 1 év 10 hónapot kapott, két évre felfüggesztve. A hetedrendű vádlottat - aki később megvette az Il Ferro Kft.-t - 381 rendbeli csalás bűntettében találták bűnösnek, amiért 1 év 6 hónap börtönre ítélték. Két főt felmentettek minden vád alól.
A Fővárosi Főügyészség 2010-ben emelt vádat az Il Ferro-ügyben. A büntetőper 2011 novemberében kezdődött, az akkori tárgyaláson a Kft. egykori vezetője tagadta bűnösségét. A férfit az autókon elhelyezett reklámok ügyében sok százmillió forintos hűtlen kezeléssel, sikkasztással, csalással vádolják.
Az ügyészség szerint a cég 2006-2007-ben több ezer autóssal kötött szerződést, ami arról szólt, hogy pénzt ad reklámok közzétételéért,
de használt autó esetében egyszeri 180-333 ezer forintos díjat kért.
Új autónál pedig az általa kijelölt kereskedőnél kellett vásárolni, plusz 5-10 ezer forintos ügyintézési díjat is felszámolt. Cserébe azt ígérte, hogy új autó esetében fizeti a havi részletet 40 ezer forintig, a használt kocsik után pedig havi 50 ezret ad.
A vád szerint az Il Ferro összesen milliárdos nagyságrendű bevételei és kiadásai mellett a volt ügyvezető százmilliókat utalt rokonai, barátai cégeihez fiktív számlákra, ügynöki jutalék címén, ellenszolgáltatás nélkül, és a pénzt később a vádlott-társak visszaadták neki.
Az ügyészség szerint egyes vádlottak már 2006 nyarán tudták, hogy a cég tevékenysége hosszú távon nem biztosítható, hiszen a bevételeket jelentősen meghaladták a kiadások.
A cég mégis folytatta a szerződő partnerek gyűjtését
egészen 2007 márciusáig, amikor felfüggesztették ügyfeleiknek a reklámdíjak folyósítását, ám az év áprilisig még újabb 380 szerződést kötöttek.
Négy évvel ezelőtt egy bírósági tárgyaláson kiderült, hogy alig-alig sikerült bevételt eredményező reklámszerződéseket kötnie az Il Ferrónak, jobbára inkább barterüzletek voltak, természetben, reklámfelülettel fizettek az autókon reklámozók, nem pénzzel.