A BMW csoport égisze alatt készülő autó immár 4,2 méternél is hosszabb, csomagtere pedig 360 literesre növekedett, ami az ülések lehajtásával akár 1250 literre növelhető. Ráadásul megőrizte elődje egyik jellegzetességét, az osztott csomagtérajtót. Külsőleg leginkább a hátsó rész alakult át, itt nagy, vízszintes lámpák jelzik az új generációt. Odalettek viszont a vicces nyílászárók: míg az előd csak jobboldalon kapott egy visszafelé nyíló hátsó ajtót, az új generáció mezei négy utastérajtós.
Európába egyelőre három kivitelben érkezik a Clubman, kétféle benzines és egy dízelmotorral. Az alapváltozat 1,5 literes, turbós háromhengeres, ez 136 lóerőt és 220 Nm-t (túltöltéssel 230-at) ad le, míg a sportosabb S kivitelhez már kétliteres négyhengeres jár. Ez 192 lóerős, a nyomatéka pedig 280 Nm (túltöltéssel 300), így a 100-ra gyorsulás csupán 7,2 másodpercet vesz igénybe.
Spórolósok választhatják a szintén kétliteres turbódízelt, ez 150 lóerő mellé 330 Nm nyomatékot és akár 4,1 literes fogyasztást kínál. Később újabb változatok is érkeznek majd a Clubman-ból, így a sportos John Cooper Works sem fog hiányozni a kínálatból. Ebből a háromajtós, ferdehátú változatot nemrég ki is próbáltuk, és nem okozott csalódást a maga 231 lóerejével és morgós hangjával.