A Motorsport Világtanács július 10-én Mexikóvárosban megszavazta, hogy 2017-től új szabályokat léptetnek életbe a rali-világbajnokságon (WRC), aminek következtében az autók erősebbek és látványosabb megjelenésűek lesznek. Már egy képet is kiadtak, amelyen egy, már az új szabályok szerint készített Ford Fiesta látható, amely a jócskán kiszélesített kerékjáratoknak és a hatalmas hátsó szárnynak köszönhetően erősen különbözik a mai versenyautóktól. A kocsik szélességét 55 mm-rel, az első túlnyúlást 60 mm-rel, a hátsót 30 mm-rel növelik meg.
Hogy az agresszív külsőhöz méltó erő is meglegyen, az 1,6-os turbómotorok teljesítményét 300-ról 380 lóerőre növelik úgy, hogy a szűkítő átmérőjének a méretét 33 mm-ről 36 mm-re növelik. Visszatér az elektronikus vezérelt központi differenciálmű és mindehhez 25 kilóval kisebb tömeg társulhat. Ezek a legnagyobb szabályváltoztatások a jelenlegi formula 2011-es bevezetése óta.
“Három fő célunk volt a változtatásokkal: legyenek látványosak az autók, tartsuk kordában a költségeket és tartsuk fenn, vagy javítsuk a biztonságot” - mondta Bernard Niclot, az FIA technikai igazgatója. A jelenlegi világbajnok, Sébastien Ogier is optimista: “Egy autóversenyző mindig a maximális teljesítményt keresi. Az új aerodinamikai módosítások és a nagyobb hátsó szárny több leszorítóerőt ad, ezáltal növekszik a kanyarsebesség is. Ez jót tesz a show-nak, mivel látványosabb vezetést tesz lehetővé, amit a rajongók díjazni fognak. Tetszik az autó szélesebb és agresszívabb külseje”.