A Német Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal (UBA) szerint a helyi gyártók túl sok erős és nehéz autót gyártanak, ráadásul a közúti teherszállítás felelős az ország szén-dioxid kibocsátásának ötödéért, és ez az egyetlen szektor, amelynek 1990 óta nem sikerült csökkentenie az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását. Maria Krautzberger, az UBA elnöke elmondta: “Mivel egyre több árut szállítunk közúton, és egyre nehezebb és erősebb autókat gyártunk, az üzemanyag-takarékosabb motorok sem szolgálják hatékonyan az éghajlat védelmét.”
Krautzberger szerint a közúti szállítás aránya egyharmadnyit emelkedett 2000 és 2013 között, ezért minél hamarabb át kell térni a vasúti és vízi tehetszállításra. Ezen felül az UBA az útdíjat kiterjesztené minden 3,5 tonna feletti járműre, valamint szigorúbb szén-dioxid kibocsátási korlátozásokat vezetne be a teherautókra.