Hivatalosan is leleplezte első SUV modelljét a Bentley. Az angol gyártó újdonsága jól láthatóan a 2012-ben bemutatott EXP 9F tanulmány formáit örökölte, leginkább csak a sok kritikát kapott orron változtattak. A Bentayga azonban így sem számít igazán kecses jelenségnek: 5,14 méteres hosszúságával és 2,99 méteres tengelytávjával a legnagyobb terepjárók közé tartozik, az óriási méretekre a gyártó szerint a maximális kényelem miatt volt szükség.
Nemcsak a nagy tér, de az elképesztő minőségű anyagok is a komfortot szolgálják. Amellett, hogy a Bentley újdonságának belterében kizárólag valódi fát, bőrt és fémet találunk, a vásárlás során mindent tökéletesen a saját igényeinkre szabhatunk. A vásárló akár tizenöt belső kárpitból is választhat, ezen belül pedig hétféle fabetét közül találhatja meg a leginkább tetszőt.
A történet itt még nem ért véget, hiszen arra is lehetőség van, hogy egyedi szőnyeget helyezzenek el az autóban, a kárpitokhoz hasonlóan itt is tizenötféle opció áll rendelkezésre. Természetesen egy luxusautónál a személyre szabott külső is elengedhetetlen, ezért kilencven különböző fényezés közül lehet választani. További különlegesség a műszerfal közepébe épített, kifejezetten az autóhoz készített Breitling óra.
A 20 és 22 colos alufelnikkel is megvásárolható Bentayga a Volkswagen csoport MLB-Evo platformjára épül, csakúgy, mint a nemrégiben piacra került Audi Q7 is. Valószínű, hogy a későbbiekben lesz majd átfedés a motorkínálatban, egyelőre azonban csak egyetlen variánst, a 608 lóerős, hatliteres, W12-es turbómotorral szerelt kiadást leplezte le a brit gyártó. A nyolcfokozatú, ZF automata váltóval szerelt Bentayga a 900 Nm-nyi nyomatékkal rendelkezik, 0-ról 100-ra pedig alig 4,1 másodperc alatt gyorsul fel. A Bentley kifejezetten büszke arra, hogy az újdonság akár 301 km/órás sebességgel is száguldhat a német Autobahn-on, ezzel még a Porsche Cayenne Turbo S-re is ráver 17 km/h-t.
Mivel a modell egyaránt megvásárolható négy-, illetve ötszemélyes kivitelben is, az utasok szórakoztatására is nagy hangsúlyt helyeztek a mérnökök. A 8 colos, középkonzolba épített képernyő mellett a hátsó utasok a Q7-esnél már megismert, 10,2 colos androidos táblagépet is használhatják. A fedélzeti rendszer egy 60 GB-os merevlemezzel is rendelkezik, ide lehet lementeni a kedvenc zenéinket, videóinkat. Vélhetően a hangminőséget sem érheti kritika, mivel a csúcsot a Naim 18 hangszórós, 1950 Wattos rendszere jelenti. Manapság már nem élet az élet internet nélkül, ezért a Bentaygát LTE támogatással és fedélzeti wifivel is felruházták, így az első ülések hátoldalára rögzíthető androidos táblagépeken kényelmesen lehet szörfölni a világhálón.
A technikai csemegék sora itt még nem ért véget, hiszen az opcionálisan elérhető üzemmód-választóval akár a nyolcféle stílus közül választhatunk, így a lehető legnagyobb kényelemben utazhatunk, de sportos és terepjárásra alkalmas beállítás is választhaó. Négyféle magasságra képes emelni a karosszériát a légrugós futómű, így nehezebb terepen sem sérül meg a Bentayga alja. Természetesen elérhető a Head-up Display, és nem maradtak ki az olyan biztonsági rendszerek sem, mint az aktív, radaros tempomat, a sávtartó automatika vagy az infrás éjjellátó rendszer.
A Bentley 19,2 literes fogyasztást adott meg városi használatra, míg autópályán 9,1 literrel is beéri az autó, az átlag 12,8 liter. Később esetleg kisebb benzines és dízelmotor, valamint hibrid változat is megjelenhet. Esőként a szeptember 15-től megnyíló Frankfurti Autószalonon lesz látható a Bentayga, az első példányokat pedig 2016 elején vehetik át a szerencsés vásárlók 70 millió forint leszurkolása után.