„A régi rendszerben autósok, kényszerből a tömegközlekedést választók és gyalogosok voltak, a közlekedési nemek között pedig nem volt "átjárás", de a Mol Bubival alternatívát adtak a közlekedőknek, akik kiegészítő eszközként használják a szolgáltatást” – mondta Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a rendszer indításának első évfordulóján.
Az első évben
815 ezer bérlés volt, 22 ezer felhasználót regisztráltak, és naponta átlagosan 2234 alkalommal bérlik ki az almazöld kerékpárokat átlagosan 15 percre.
Mivel egy regisztrációval egyszerre akár 4 kerékpárt is lehet bérelni egy időben, sokan megosztják a bérletüket mással is, azaz a regisztráltak számánál vélhetően sokkal több ember használja rendszeresen a szolgáltatást.
Olyan balesetről a BKK-nak nincs tudomása, amelyben a közösségi kerékpáros rendszert használók érintettek voltak, és Dabóczi azt is fontos eredményként említette, hogy nem lopják a zöld bicikliket. A további fejlesztés a vezérigazgató szerint akkor lesz eredményes, ha a város kerékpáros infrastruktúráját is javítják és a közlekedési kultúrát is fejlesztik. Több állomás létesítéséhez piaci szereplők jelentkezését is várják, hogy ne kelljen az uniós pályázatokra, évekig elhúzódó tervezési ciklusokra várni.
A Mol Bubi rendszert hosszas tesztelési időszakot követően 2014. szeptember 8-án indították el, az első hónapban majdnem négyezren váltottak bérletet. Jelenleg
a város 11 kerületében 96 gyűjtőállomás, 2109 dokkoló és 1150 kerékpár használható,
de szeptember végéig két újabb gyűjtőállomást fognak átadni.