Az újdonság 20 mm-rel hosszabb, 25 mm-rel szélesebb és 5 mm-rel magasabb elődjénél. A megváltozott méretek mellett a külső is alaposan átlalakult, az újdonság a gyártó új formanyelvét viseli magán. Ennek megfelelően élesebb vonalakkal igyekszik helyt állni az igen sűrű középkategóriában, a fényszórók pedig erősen jaguarosak lettek.
A megújult külső mellett természetesen a technológiai újdonságok sem maradnak el, az Elantra mostantól 8 colos érintőképernyős multimédiarendszerrel szórakoztatja az utasait. Opcionálisan nyolc hangszórós JBL rendszer is elérhető, ha nem szeretnénk hallgatni az 1,6 literes benzin illetve dízelmotorok hangját.
Míg előbbi 132 lóerős addig utóbbi már 136 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. A gyors közlekedésre vágyók választhatják a kétliteres, 149 lóerőst is, illetve elérhető lesz a 120 lóerős, LPG-vel is használható 1,6-os motorváltozat is. Arról sajnos nincs információ, hogy ezekből melyek kerülnek át az európai verzióba, az már most biztos, hogy mindegyik verziónál választani lehet a hatfokozatú manuális és a hétfokozatú duiplakuplungos váltó közül.
A dél-koreai gyártó újdonsága már alapkivitelben is hét légzsákot tartalmaz, illetve elérhető lesz hozzá sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, automata fényszóró és távolságtartó tempomat is. A Hyundai ezek mellett büszke a 0,27-es légellenállási együtthatóra is. Az európai megjelenésről egyelőre nincs információ, az alapjaiban megújult Elantrát valószínűleg a Frankfurti Autószalonon láthatja élőben először a közönség, az első példányok pedig valamikor az ősz folyamán kerülhetnek a szalonokba.