Szabó Péter, az autó megálmodója és elkészítője fiatal korában 12 évig dolgozott asztalosként, majd zenei tanulmányai elvégzése után a Kolozsvári Magyar Opera énekese volt. A Transidex portálnak elmondta, hogy egy évtizednyi éneklés után hobbiként kezdett ismét formatervezéssel és a fa megmunkálásával foglalkozni. Hét-nyolc évvel ezelőtt egy hintót készített, és akkor támadt az ötlete, hogy akár autót is építhetne a kipróbált módszerrel.
Tudomása szerint tömör fából még senki nem épített előtte autót.
Az operaénekes-asztalos évekkel ezelőtt megalkotta az elképzelt autó kis méretű makettjét. Ekkor csatlakozott az alkotófolyamathoz Ferenczi Csaba Zsolt tervezőmérnök, aki a modell alapján háromdimenziós tervet készített. Három évvel ezelőtt kezdődött a gépkocsi építése. Egy 1982-es Ford Taunus futóművét, motorját és kapcsolószekrényét építették be a faautóba. Az egyedi fejlesztésű mechanikai részekkel Mátyus Csaba segítette a csapatot. A fékrendszert, a biztonsági rendszereket - amelyek elkészítése túl bonyolultnak tűnt - megvásárolták.
A világ egyik legpatinásabb autókiállítására a szerencsének köszönhetően jutottak ki.
Szabó vendégházában egy alkalommal egy német üzletember szállt meg, akinek épp szüksége volt egy autóra, hogy a kiállítás keretében azon mutathassa be autószoftver termékét. A készülő faautóban rögtön meglátta a lehetőséget. Szabóék éjt nappallá téve dolgoztak a vásár előtti három hónapban, hogy kiállítható állapotba hozzák a Júlia Roadsternek keresztelt járművet.
Szabó elmondta, azért lett ez a neve a gépkocsinak, mert feleségének, Júliának három évig kellett nélkülöznie őt, több mint 4000 munkaórát töltött ugyanis a műhelyben az autó elkészítésével. A faautó építői elmondták, hogy nyitottak a gépkocsi eladására, de árat egyelőre nem tudnak mondani. Ferenczi Csaba Zsolt hozzátette: tervbe vették egy modern stílusú, elektromos meghajtású autó megépítését is. Idő és pénz függvénye, hogy mikorra sikerül azzal is elkészülni.