A Nissan szerint a mindössze 4,1 méter hosszú Gripz a magas szabadidő-autók képességeit és praktikumát a sportautók vezetési élményével és megjelenésével ötvözi. A tanulmányautó részleteit a versenykerékpárok, a koncepcióját (emelt futóműves sportkocsi) pedig a 70-es években sivatagi ralikat nyerő Nissan 240Z Desert Racer inspirálták. Ha megvalósul, akkor a Gripz szériaváltozata akár a Z modellcsalád második típusa is lehet, ami logikus lépés lenne, hiszen a szabadidő-autók évről-évre egyre népszerűbbek világszerte.
A versenykerékpárok csúcstechnológiáját vették alapul a Gripz szerkezeti kialakításában: a váz szénszálas, majd erre illesztették rá a karosszériaelemeket, mint egyfajta páncélozott védőburkolatot. Megjelentek az idei Nissan tanulmányautók formajegyei, mint a V-alakú hűtőrács, a bumeráng formájú fényszórók elöl és hátul, a lebegő hatást keltő tető és a megemelt C-oszlop. A háromküllős, 22 colos kerekeket is a versenykerékpárok ihlették: könnyűek és erősek, rajtuk keskeny, nagynyomású gumiabroncsokkal.
Négyajtós a karosszéria, kifelé és felfelé nyíló első ajtókkal és hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal. B-oszlop egyáltalán nincs; ez megkönnyíti a 2+2 üléses utastérbe a beszállást. A fényszórókba épített kamerák minden utazást rögzítenek, épp úgy, mint a biciklisek által használt, sisakra szerelt kamerák. Az élő adás segítségével a kalandok a világ minden részére továbbíthatók, az ismerősök pedig akár valós időben követhetik az autó útját számítógépükön.
Belül a szabadon futó csövekben, a fröccsöntött kagylóülésekben és a réteges elemekben belül is visszaköszön az autó külsejének hangulata. Az üléseken és a középkonzolon felfedezhető kerékpáros hatás az ajtóbehúzó fogantyúknál is megjelenik, melyek alakja megegyezik a versenybicikliken használt nyergekével. A Nissan Gripz hibrid hajtáslánca egy benzinmotorból és a Leaf 110 lóerős villanymotorjából áll, a pontos műszaki adatokat nem árulta el a Nissan.