A Porsche Cayenne első nemzedéke a 2002-es bemutató idején óriási megrökönyödést váltott ki a márka rajongóiból, ám végül mégis hatalmas pénzügyi siker lett belőle, mára pedig a Porsche legnépszerűbb modelljévé vált. Nem véletlen, hogy a szebb napokat is látott Lotus is a szabadidő-autókban látja a visszatérés kulcsát, már hivatalosan is bejelentették, hogy öt éven belül leleplezik a saját SUV modelljüket.
Jean-Marc Gales, a cég vezérigazgatója interjút adott az Automobile Magazine-nak az új modellekről, így beszámolt a készülő városi terepjáróról is. Kiemelte, hogy a típus abban is eltér majd a konkurensektől, hogy nem egy személyautóra épül, hanem már a kezdetektől SUV-nak fejlesztik, ami több előnnyel is jár majd. Legfőbb ellenfélként a Porsche Macanra tekint, de a Lotus jelentősen könnyebb lesz, mint a legkönnyebb változatában is 1865 kilós német sport-SUV.
Az igazgató szerint az angol SUV tömege átlagosan 200 kilogrammal marad a versenytársaké alatt,
ez pedig természetesen jobb vezethetőséget és alacsonyabb fogyasztást is jelent. Európa azonban még egy ideig várhat az újdonságra, hiszen a 2020-as debütálás után egy ideig még kizárólag a gyártás helyszínén, Kínában forgalmazzák majd az új modellt és csak az ottani piac kiszolgálása után kezdik meg a SUV globális bevezetését.