Elon Musk nagyot kockáztatott az autógyártás irányát megváltoztató Teslával, egyelőre pedig úgy tűnik, hogy bevált a terve. A rendkívül népszerű Model S mellett már az utolsó simításokat végzik a családi autónak szánt Model X-en. A probléma azonban az, hogy ezek a típusok 30-40 millió forintért vásárolhatóak meg, ez pedig még a tehetősebb országokban sem mindenkinek elfogadható.
A Tesla ezért már javában dolgozik a 35 ezer dollár (9,82 millió forint) körüli áron piacra kerülő Model 3-on, amit elsősorban a 3-as BMW elektromos konkurensének szánnak. Bár a 2017-ben debütáló típusról csak jövő márciusban, a Genfi Autószalonon rántja le a leplet a Tesla, már most kiszivárgott néhány információ. Ezekből kiderül, 0-ról 100-ra alig 4,1 másodperc alatt gyorsul a limuzin, azonban ha valaki takarékosabban vezet, akár 300 mérföldet (482,8 kilométer) is megtehet egyetlen töltéssel.
Mindez a Tesla és a Panasonic együttműködésének köszönhető, a járművekbe a japán vállalat szállítja az akkumulátorokat. A kooperáció nem állt meg itt, a két gyártó együtt építi a 2017-ben működésben lépő gyáróriást, a Gigafactory-t, ahol közösen készítenek majd akkukat.
Bár a vállalat rendkívül nagy reményekkel tekint a jövőre, nem lesz könnyű dolga, hiszen a Model S-nek olyan versenytársakkal kell majd megmérkőznie mint a BMW elektromos szedánja, az i5, az új belépőmodell 3 alternaítvájaként pedig már most ott az olcsóbb Volkseagen e-Golf és több társa.