A Toyota sem felejtett el felkészülni újdonságokkal a Frankfurti Autószalonra. Komoly hibrid kínálatot mutattak be, melynek része a már debütált, eléggé szokatlan formájú új Prius, de a most futó RAV4-ből is készítettek ilyet, valamint felbukkant a C-HR tanulmány is. A RAV4 Európában az első hibridhajtású modell lesz a C-szegmensben.
Az új hajtáslánc nagyobb teljesítményt és hatótávot tesz lehetővé, mint a márka többi európai hibridjében megszoktunk.
Központi eleme a 2,5 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor,
melyhez a 204 cellából álló nikkel-metál hibrid akkumulátor által táplált elektromotor kapcsolódik. Utóbbiból a négykerékhajtású változatoknál hátulra is beszerelnek egyet, így megspórolhatják az ehhez szükséges extra hajtáslánc elemeket és azok súlyát.
Ahogy már a Priusban megszokhattuk, a benzines és elektromos erőforrások önállóan és közösen is tudnak működni, attól függően, hogy épp milyen teljesítményre van szükség és milyen az akkumulátorok töltöttsége. A rendszer összesen 194 lóerőt képes leadni, a 100-ra gyorsulás 8,7 másodpercig tart, míg az átlagos fogyasztás 4,9 liter. A hibrid változattal egyidőben a többi benzines RAV4 motorja már Euro 6-os minősítést kap.
Más utakon jár a C-HR tanulmány, amely egyébként nemsokára szériaközelivé érik, a gyártásba kerülő végleges változatot a 2016-os Genfi Autószalonon mutatják majd be. Ez a koncepciót inkább a Juke ellenfélnek szánják, a kupészerű forma, a hátrafele szinte a tetőig felfutó övvonal kissé hasonlít is a Nissan nagysikerű autójához.
Érdekesség a három utastéri ajtó, mivel hátra csak a jobboldalról lehet beszállni, de
a végleges változat már négyajtós lesz,
és valószínűleg tisztességes méretű hátsó oldalablak is lesz rajta. A C-HR is a Toyota új, globális platformjára épül, a hibrid rendszer itt egy dízelmotorral van párosítva. A tanulmányon feltűnően nagy, 21 colos felnik később szerényebbek lesznek, és a belső teret teljesen titkolják a gyáriak.