Ezt az öreg Trabantot 14 évvel ezelőtt vásárolta meg lengyel tulajdonosa azzal a céllal, hogy teljesen felújítja. Miután elkészült a karosszéria és a belső tér restaurálásával, az első dolga az volt, hogy a kétütemű kéthengeres motort az 1,1-es Volkswagen Polo motorra cserélje, pont olyanra, amivel a nálunk is jól ismert gyári négyüteműek is futottak.
Csakhogy idővel a 40 lóerőt is kevésnek találta, ezért előbb egy 1,3-as, aztán egy 1,8-as, később egy kétliteres Golf GTI motort szerelt be a kocsija orrába. Mondanunk sem kell, közben a belsőt és a külsőt is alaposan átalakította, komolyabb futóművet és fékeket is tett alá.
Aztán egyszer csak érdekes fordulatot hozott az élet: a tulaj totálkárosra törte első generációs Audi TT-jét, viszont a győri kupé tecnnikája sértetlen maradt. Vett egy nagy levegőt, és az 1,8 literes, hengerenként ötszelepes turbómotort, a futóművet és az összkerékhajtást is átszerelte a sportkocsiból a Trabiba, a motor pedig a biztonság kedvéért némi chiptuningon is átesett.
Így a teljesítménye eléri a 270 lóerőt, a legnagyobb nyomatéka pedig a 369 Nm-t a fékpadi mérések szerint. De mihez kezd pályán a stopperrel és a GPS-mérőeszközökkel a barna papírtorpedó? Nos, 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, és 15,5 másodperc alatt a 200 km/h is megvan. Ezzel bizony a legtöbb sportkocsit is sakkban tudja tartani, valahogy így:
Bár a kicsi tengelytáv miatt kalandos lehet vele az utazás, a brutális szélesítéssel megvan a kellő kanyarstabilitás. Hogy a megállás se legyen gond, elöl 312, hátul 256 mm átmérőjű Audi tárcsafékek lassítják, ráadásul a blokkolásgátló és menetstabilizáló rendszer sem hiányzik belőle. Az über-Trabant simán vizsgát és rendszámot kapott Lengyelországban – nálunk viszont, ahol egy kit-cart sem lehet forgalomba helyezni, beletört volna a tulaj bicskája a bürökráciába.