Az eddigi számítások alapján 6,7 milliárd eurójába, azaz körülbelül 2094 milliárd forintjába fáj majd a Volkswagen számára a hibás EA 189-es dízelmotorok visszahívása és kijavítása Európában. Ez az óriási összeg várhatóan elég lesz az érintett 8,2-8,5 millió motor kijavítására, miközben az USA és Kanada területén kevesebb, mint félmillió érintettnek kell szervizbe vonulnia, igaz, ők kedvezményeket is kapnak, ha le is cserélik az autójukat.
A Német Közlekedési Felügyelethez már benyújtották a szükséges dokumentációt a javítás módjáról. Egyelőre az 1,6 és kétliteres dízelekre ismertették a megoldásokat. Akik a nagyobbik motort választották, jobb helyzetben vannak, náluk elegendő lesz egy vezérlőszoftver csere, ez autónként kb. fél órát vesz majd igénybe. A kisebbik erőforrásnál egy áramlásátalakító eszközt is be kell építeni, közvetlenül a légtömegmérő elé, amely biztosítja az üzemanyag tökéletesebb elégését, de a Volkswagen szerint ez is legfeljebb csak egy órás művelet.
A visszahívásokat januárban indítják el és várhatóan egy teljes évet vesz igénybe, mire minden érintett modell megkapja a szükséges módosításokat. "A konszern arra törekszik, hogy a tulajdonosoknak ne kelljen nagyobb fogyasztással és kisebb motorteljesítménnyel számolniuk, erre azonban még nem tehet ígéretet" - áll a VW közleményében.
Az 1,2 literes dízelek esetén a hónap végén nyújtják be a javításokat összegző és bemutató dokumentációkat. A konszern jelenlegi vezérigazgatója, Matthias Müller azt nyilatkozta, hogy a visszahívás technikailag és pénzügyileg is kezelhető marad a vállalat számára, tehát a hatalmas presztízs- és anyagi veszteség ellenére a vállalat nem fog csődbe menni.