Budapesten, a Csalogány utcában sikerült lefotóznunk a jelenlegi legdrágább és a valaha volt második legerősebb (csak a már nem gyártott, 963 lóerős hibrid LaFerrari erősebb) közúti Ferrarit, egy F12tdf-et. A Z-s magyar rendszámot viselő fehér sportkocsi pár órával később már a Four Seasons szálloda bejárata előtt parkolt.
Az F12 Berlinetta könnyített és erősített csúcsváltozata idén októberben mutatkozott be, de novemberre már mind a 799 példányt gazdára talált, pedig
az alapára mindenféle adók és extrák nélkül is 310 ezer euró, azaz 97 millió forint volt.
A tehetős gyűjtők meglátták a lehetőséget az autóban, mivel nagy valószínűség szerint ez az utolsó szívómotoros Ferrari, ami – az alacsony darabszámmal együtt – nagyon megdobhatja az értékét a közeljövőben.
Van még egy tényező, ami növeli a különlegességfaktort: ez az első olyan Ferrari, aminek a hátsó kerekei is kormányzottak. Igaz, csak minimális mértékben fordulnak el, és a modern Porschékkal ellentétben csakis az elsőkkel megegyező irányban, de már ez is jelentősen növeli a stabilitást és a kanyarsebességet. Az F12tdf kanyarban 1,43 g oldalgyorsulást képes elérni, ami 18 százalékkal nagyobb, mint az F12 Berlinetta értéke.
A 6,3 literes, V12-es motor 8500-as fordulatszámnál 780 lóerőt ad le, ami 40-nel több a normál F12 teljesítményénél. A tdf tömegéből 110 kilót faragtak le a mérnökök, így 1415 kilót nyom utasok nélkül. A hátsókerék-meghajtású, nem hibrid utcai autók között rekordnak számít, hogy 2,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és 7,9 másodperc alatt a 200 km/h-t. A végsebessége több mint 340 km/h.
Mivel a tdf változatot elsősorban versenypályás használatra tervezték, nagy figyelmet fordítottak a mérnökök az aerodinamikai teljesítmény javítására. A karosszéria aerodinamikai hatékonyságát 60 százalékkal növelték meg; a nagyobb szárnyaknak, a hatékonyabb diffúzornak és a simára burkolt padlónak köszönhetően 200 km/h-nál 230 kilónyi leszorítóerő ébred a kocsin, ami 107-tel több, mint a sima F12 Berlinetta esetében.