Az első képek az új Niváról

Chevrolet Niva
Vágólapra másolva!
Korszerű formatervet és technikát kap az orosz terepjáró második generációja.
Vágólapra másolva!

Oroszországban 1998 óta készül a Chevrolet Niva első nemzedéke, amely a General Motors és az AvtoVAZ vegyesvállalatának terméke. Az ötajtós terepjáró a gömbölyded lemezek alatt az ős-Niva technikájára épült: az 1,7 literes motor, a váltó és az összkerékhajtás is az erdészek kedvenc autójából származott. A Lada az eredeti terepjárót 2009 óta 4x4 néven árusítja, mert a Niva név már csak a csokornyakkendős Chevrolet-t illeti meg.

Chevrolet Niva Forrás: Chevrolet

A 18 év gyártás után jövőre küldik nyugdíjba a Chevrolet Niva első nemzedékét, az utódról már az első képek is felkerültek az internetre az orosz szabadalmi hivatal jóvoltából. Ahogy várható volt, a tavalyi tanulmányautó letisztultabb, egyszerűsített változata lett a szériaérett Niva. A vagány matt fekete fényezés, a tetősínek, az extra nagy terepgumik, a hátul hordott pótkerék és a pótlámpák nélkül jóval visszafogottabb lett az autó megjelenése, de ennek ellenére sem okoz csalódást, kellően modern és talán időtálló is.

Forrás: Chevrolet

Ezúttal valószínűleg már a lemezek alatti technikát is lecserélik majd, az orosz sajtó úgy értesült, hogy hosszában beépített 1,6 és 1,8 literes benzinmotorok kerülhetnek a Nivába 100-120 lóerős teljesítménnyel. A tavalyi tanulmányautó egyébként felezővel, önzáró differenciálművel, összkerékhajtással és merev hátsó tengellyel rendelkezett, ezekről valószínűleg a szériaváltozatnál sem mondanak majd le, ami jó terepjáró képességet feltételez.

2014 augusztusában, a Moszkvai Autószalonon mutatkozott be a tanulmányautó Forrás: Chevrolet

Bár a Lada pont most tért vissza hivatalos importőrrel Magyarországra, nálunk az új Chevrolet Niva helyett meg kell majd elégedni az 1977 óta gyártott ős-Nivával, amelyet 4x4 néven 2,8 millió forintért lehet megvásárolni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!