Az arab sportkocsi látványos karosszérialemezei alatt egészen extrém technika rejtőzik, mivel a gyártója nem titkolt célja minden idők legerősebb utcai autójának megalkotása. A bemutatón még mindenki megmosolyogtatóan hallgatta az őrületes számokat, és bár azóta eltelt bő két év, úgy tűnik, a háttérben tényleg a megvalósításon dolgoznak. A Steve Morris Engines által fejlesztett motorról most közzétettek egy videót, amint a fékpadon mérik a teljesítményét.
Már a száraz tények is rémisztőek. V16-os elrendezés, 12,3 literes (!) lökettérfogat és négy darab, közel emberfej nagyságú turbófeltöltő. Az 1500 lóerős új Bugatti Chiron, a hasonló teljesítményű Henessey Venom és a nagyjából 1500 lóerős Koenigsegg Regera is kezdhet rettegni, mert ha ezt a motort tényleg beépítik az autóba, akkor durván túlszárnyalják a konkurenciát. Elsőként normál, utcai benzinnel járatták meg a motorszörnyeteget, ezzel 3006 lóerőt és 3260 Nm-es nyomatékot mértek. Már ez is sokkolóan hangzik, ám aztán prémium versenybenzint öntöttek a tankba és megismételték a mérést.
Mindenki kapaszkodjon meg: az eredmény 4515 lóerő és 4766 Nm lett, utóbbi nagyjából kétszerese a legerősebb 40 tonnás vontatókba szerelt dízelmotor nyomatékának. Ezzel viszont nincs vége, mert
a fejlesztők elszánt célja, hogy átlépjék az 5000 lóerőt,
a jelek szerint jó úton haladnak efelé. Az elméleti számítások alapján a Devel Sixteen ilyen motorral kb. 1,8 másodperc alatt gyorsulhat 100-ra, a végsebesség pedig már a mágnesvasutak szintjét idéző 560 km/h lehet. Kérdés, hogy ezt hol lehetne lemérni, és, hogy milyen gumival.