Az újjáalakult magyar Lada-importőr első átadott autójának története azzal kezdődött, hogy egy karcagi férfi, meghallván a márka újraértékesítésének hírét, a nyitás napján elindult a hozzá legközelebb eső márkakereskedésbe, Debrecenbe. Besétált az üres szalonba, és látatlanban megvásárolt egy 4x4 Classicot, ami a régi Niva modernizált változata. Az autót élettársának szánta, aki erre cseréli le az aggastyán korú, régi Niváját.
Az 1976 óta gyártott 4x4 (jogi okokból ma már nem használt nevén Niva) látszólag semmit sem változott az elmúlt években, de új irányjelzőket és nagyobb tükröket kapott, egy sor egyéb változtatás mellett. Megjelent benne a központi zár, a színezett üveg, és ami a legfontosabb, a szervokormány is, így nem kell közelharcot vívni vele egy-egy parkolásnál. Az 1,7 literes, 86 lóerős motor például már teljesíti az euro 6-os károsanyag-kibocsátási szabványt.
A 2,8 millió forintos ár valóban versenyképes (szürkeimportban a Nivákat az elmúlt időben legalább hárommillió forintért kínálták), és megnyugtató, hogy újra gyári szervizhálózat áll mögötte, a már említett ötéves garanciával.