Egy 2014-es döntés értelmében a General Motors kivonta egész Európából a Chevrolet márkát, amely a koreai Daewoo típusait vette át, egy-két amerikai fejlesztésű kocsit leszámítva. Ám az átütő siker elmaradt, és takarékossági okokból a General Motors végül lemondott az öreg kontinens piacáról, hogy itt inkább a nagyobb európai márkájának, az Opelnek a felvirágoztatására koncentráljon. Az új ötajtós Chevrolet Cruze láttán bizony sajnálhatjuk ezt a lépést, mert a kompakt autó szemrevaló és ígéretes lett.
Nyilván nem meglepő, hogy az új Opel Astra K alapvonalait láthatjuk viszont, viszont a Cruze ezzel együtt sem tűnik egy szimpla másolatnak. Bár a képen nyilván nem az alapmodell látható, az első-hátsó lökhárítókban kialakított szárnyprofil elég jellegzetes részlet. A kategóriaelső 2,7 méteres tengelytávolság kényelmes utasteret sejtet, ahogyan az alaphelyzetben 524 literes csomagtér is rekordgyanús. Mindezek mellett az elődjéhez képest 91 kilogrammal könnyebb lett, amit az új anyagokból készülő karosszériával és a 20 kilóval könnyebb, 1,4 literes, 153 lóerős turbómotorral hozták össze.
Az új Cruze-nak a multimédiás és biztonsági felszereltség terén sem kell szégyenkeznie, az Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis MyLink rendszer akár 4G kapcsolattal és WiFi hotspottal is kérhető. Ezen felül sávtartó, hátsó keresztforgalom, holttér figyelő és tolatókamera is szerepel az extrák között, de a fűthető kormány, illetve első-hátsó ülés, valamint a bőrkárpitozás is elérhető.
A Premium, illetve RS felszereltséghez járó független, Z-link hátsó felfüggesztés állítólag jelentősen javítja a vezetési élményt az elődhöz képest. Az új Chevrolet Cruze a négyajtósnál fél évvel később, 2016 őszétől lesz megvásárolható, ám csak az óceán túlpartján, az amerikai piacokon.