Míg a magyar kisvállalkozóknak a dízelmotoros Ranger a (Ford) pickupok netovábbja, addig az Egyesült Államokban hagyományosan a kapitális F-sorozatból válogatnak az ügyfelet. Nem is keveset, hosszú évek óta ez a típus áll az összesített (személyautó és haszonjármű) eladási listák élén, és a világ legnépszerűbb autói közé is beverekedte magát.
A sorozat legnépszerűbb, F150 kódjelű kiviteléből tavaly ilyenkor, Detroitban mutatkozott be az csúcsragadozó sportmodell Raptor néven, idén pedig ugyanerre a kiállításra már elhozták a sokkal használhatóbb duplakabinos, négyajtós változatot is.
Ezek a kőkemény és gyors sivatagi versenyek (Baja) szellemében készülnek,
megerősített futóművel és brutális rugóutakkal. Ki is szélesítik a sima F-150-hez képest, a 17 colos szegecselt felniken alacsony nyomáson is használható BF Goodrich terepgumik feszülnek.
A brutális fellépésű, duplakabinosként közel 3,7 méteres tengelytávú Raptor közel fejmagasságban húzódó motorházteteje alá V8-as benzinmotort képzelnénk el, és ezzel nem is járnánk messze a valóságtól, hiszen a rövid kivitelekben valóban egy 6,2 literes blokk dübörög 411 lóerővel. Ám az új, négyajtós kivitelnél ennél is tovább mentek a tervezők: megkapja az új Ecoboost motort, igaz, kettővel kevesebb hengerrel és 3,5 literes lökettérfogattal.
Csakhogy a turbós V6-os motor (amely a középmotoros GT-ből ismerős) legalább 500 lóerőt fog teljesíteni tengernyi nyomaték mellett, és
vadonatúj, tízsebességes automataváltóhoz kapcsolódik.
Ennyi sebességfokozatot egyébként az autóiparban csak a Lexus kínál. A menetteljesítményekről nincs információ, de az biztos, hogy a hátul sperr-, elöl pedig felárért Torsen-diffis Raptor nem ismer akadályt.
Nálunk természetesen nincs olyan sivatagos terep, ahol tartósan 160 km/h-s sebességgel lehetne rombolni vele árkon-bokron át, de valószínűleg így is sokakat lenyűgöznek majd a képességeit. Mivel méretében és fogyasztásában sem igazán illik az európai igényekhez, nem forgalmazzák hivatalosan, de magánimportban természetesen be lehet majd hozni, haszonjármű lévén regisztációs adó- és áfamentesen.