Nem véletlenül időzítette a Las Vegas-ban zajló CES (Consumer Elektronics Show-ra) az új bukósisak premierjét a BMW motorkerékpáros részlege: a segítségével olyan multimédiás szolgáltatásokhoz jutnak a kétkerekűek tulajdonosai, amíg eddig az autósok kiváltsága volt.
A legfontosabb adatok az új bukó head-up kijelzőjén jelennek meg, így a motorosnak le sem kell vennie a szemét az útról. Szabadon programozható, milyen adatok jelenjenek meg a plasztiklapon (ez nem azonos a sisak szélvédő plexijével, így az külön cserélhető marad), alapesetben a tempó, az aktuális sebességfokozat és a fordulatszám, de más járműadatokat is le lehet hívni, például az üzemanyag szintjét vagy a keréknyomást.
Szintén hasznos funkció és csökkenti a balesetveszélyt, hogy a navigáció adatai is megjeleníthetők a head-up kijelzőn, így nem kell hordozható GPS-t vagy térképet bogarászni. A rendszer, akárcsak az autókban, valós idejű dugófigyeléssel, táblafelismeréssel, veszélyes helyek (például útépítések) előtti valósidejű figyelmeztetéssel és egyéb funkciókkal is kibővíthető.
Akárcsak az autók i-Drive rendszerénél, itt is egy kontrollerrel lehet lépkedni a funkciók között, ezt a kormánymarkolaton helyezik el és természetesen úgy alakítják ki, hogy kesztyűben lehessen kezelni.
A sisak része egy előrefelé néző kamera,
ami kiválthatja az utólag feltett GoPrót, míg a hátsó lencse visszapillantóként szolgálhat. Cserélhető akkukkal öt óra az integrált számítógépes bukó üzemideje, természetesen a mikrofon és a hangszó sem marad ki belőle.
Head-up kijelzős sisakot más, független gyártók (Skully AR-1, BikeHUD) is bemutattak már, de a gyári BMW fejlesztés az első, amely tökéletes intergrálható a jármű rendszereibe, ennek megfelelően félmillió forint körüli vételárat sem tartunk elképzelhetetlennek, ha szériaérett lesz és elindul a gyártás.
A CES-en egy másik fejlesztést, a motorkerékpár lézervilágítását is bemutatta a német gyártó. Ez a technológia az új 7-es luxuslimuzinból és az i8 sportkocsiból ismerős, és két keréken először az új K 1600 GTL koncepciómotoron mutatkozik be. Nem csak világos tónusú fényt, de reflektorként akár 600 méternyi hatótávot, precíz megvilágítást és hosszú élettartamot ígér az új technika, de amíg nem gyártják nagy sorozatban, addig méregdrága lesz.