Továbbra sem készít M7-est a BMW, az Alpina segítségével azonban ismét kihozza a legtöbbet a 7-es sorozatban rejlő lehetőségekből. Az új B7-ben 4,4 literes, duplaturbós V8-as motor dolgozik 600 lóerős teljesítménnyel és 800 Nm-es csúcsnyomatékkal, utóbbi 3000-es fordulatszámtól áll rendelkezésre.
Számos technikai módosítást hajtottak végre a motoron a teljesítménynövelés érdekében, a többi között a turbóval, a dugattyúkkal és a kipufogóval is dolgoztak a mérnökök. A nyolcfokozatú Alpina Switch-Tronic sportváltóval 3,6 másodperc alatt gyorsul 60 mérföldes (96 km/h) tempóra a B7, a végsebessége 311 km/h - utóbbi még csak előzetes adat.
A külső sportcsomag felszerelése mellett módosították a felfüggesztéseket is, de deklarált cél volt, hogy megőrizzék az elődmodell nyújtotta kényelmet. Gyakorlatilag teljes a B7 felszereltsége, az árát egyelőre nem közölték.