A barcelonai Mobil Világkongresszuson az Origo elsőként látta élőben a frissített Kugát, amelyen olyan átfogó módosításokat hajtottak végre, hogy akár új modellnek is lehet nevezni. Főleg az autó eleje alakult át, sokkal határozottabb benyomást kelt, mint korábban.
A kínálatban megjelenik egy új, 120 lóerős, 1,5 literes dízel. Az elsőkerék-hajtású változatokhoz kínált motor a tervek szerint 5 százalékkal,
4,4 l/100 km értékre csökkenti az autó fogyasztását.
A kétliteres dízel 150 lóerős változata az első és összkerékhajtású modellekhez is rendelhető, utóbbi esetben 5,2 l/100 km az ígért átlagfogyasztás.
Az új Kuga helyszíni videón
A motorpalettán a Ford 1,5 literes EcoBoost benzinese is szerepel: 120 vagy 150 lóerővel az elsőkerék-hajtású változatokhoz, míg 182 lóerős teljesítménnyel az összkerekes kivitelekhez rendelhető.
A Kuga felszereltségi listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Merőleges Parkolás technológia, amely önállóan bekormányozza az autót két másik jármű közé; az ütközésmegelőző Active City Stop rendszer továbbfejlesztett változata; valamint a Ford Adaptív Fényszórórendszer, amely rossz látási viszonyok mellett is optimális megvilágítást kínál. Az autó csomagtartója kézhasználat nélkül is nyitható.
A Kugában debütál a Sync 3 rendszer, amelynek képességeiről Mark Fileds, a konszern vezetője a helyszínen úgy nyilatkozott, hogy
a Fordot globális autógyártó mellett mobilitási vállalattá is teszi.
E rendszer segítségével az autósok egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelhetik az audiórendszer, a navigáció vagy a klímaberendezés funkcióit, továbbá a hozzá kapcsolódó új okostelefonos alkalmazásokat. A Sync AppLink rendszerben olyan szolgáltatások is lesznek, amivel az autósok pénzt kereshetnek csomagszállítással.
Az új Kuga kínálatában a legújabb generációs Ford MyKey technológia is megtalálható. A MyKey segítségével
az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot,
megakadályozva a bejövő telefonhívások fogadását, korlátozva a végsebességet, letiltva a biztonsági technológiák kikapcsolását és meghatározva a hifi maximális hangerejét, de akár azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket.
A továbbfejlesztett MyKey rendszer mind a sebességhatároló, mind a sebességhatár-figyelmeztetés beállításaiban több funkciót kínál, mint a korábbi változat. Ezeknek a rendszerenek a sora fontos állomásai a félautomata autók elterjedésének (teljesen önálló parkolással és torlódás asszisztenssel - mindkettő három éven belül szériaérett lesz), de emellett az Egyesült Államokban és Németországban már egy évtizede
gőzerővel folyik a teljesen önjáró kocsik fejlesztése is,
mostanra a korábbinál háromszor nagyobb flottával, egyedülálló módon téli körülmények között is.