A tíz autógyár megbízásából megalakult, az amerikai Orbital ATK Inc. repüléstechnikai cég által vezetett Independent Testing Coalition (ITC) vizsgálóbizottság 20 ezer órányi tesztelés eredményének kiértékelése alapján megállapította, hogy a Takata-légzsákok meghibásodását az okozta, hogy a felfújó pirotechnikai eszköz robbanótölteteként alkalmazott ammónium-nitrátot nem keverték nedvességszívó anyaggal. A töltet emiatt nedvesség-lecsapódásnak volt kitéve, amit a szerkezet kivitele nem tudott megakadályozni.
Az ITC a Toyota., a Honda, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Subaru, a BMW, a Fiat Chrysler, a Ford és a General Motors kezdeményezésével alakult meg 2014 decemberében a Takata-légzsákok meghibásodásának a vizsgálatára.
A világszerte tíz ember halálát és száz személyi sérülést okozó meghibásodás miatt mintegy ötvenmillió Takata-légzsákot hívtak már vissza cserére különböző autógyárak, ebből 28 milliót az Egyesült Államokban.
A vizsgálat idővel instabillá váló robbanóvegyületre vonatkozó megállapítása miatt fennáll a lehetősége annak, hogy az amerikai közlekedési felügyelet, a National Highway Traffic Safety Administration korábbi jelzéseinek megfelelően további 70-90 millió autót hívasson vissza.