Új luxusmodellről rántotta le a leplet Genfben a Volkswagen vezére, Matthias Müller, de ez egyelőre még nem a Phaeton utódja. Az autót Phideon névre keresztelték, és ami azt illeti, a világ nagy részén nem is lesz kapható.
A genfi premier ellenére a Phideon egy kifejezetten Kína számára fejlesztett autó, amely a gyári marketingesek szerint sportos szedánként és sofőrös limuzinként is megállja a helyét.
A sofőrfunkciót annyira komolyan vették, hogy a fedélzeti szórakoztatórendszer funkcióit hátulról is lehet vezérelni, a Phideonban az utas dönti el, mi szóljon a hangszórókból.
Noha a Volkswagen négyajtós kupéként jellemzi a Phideont, egy kicsit olyan, mintha az itteni Passat nyújtott és kissé átdolgozott változata lenne. Hosszúsága több mint öt méter.
A Phideont a harmadik negyedévtől gyártja a Volkswagen, közösen fejlesztette az új modellt a német anyavállalat és kínai partnere, a SAIC. Két- vagy háromliteres benzinmotorral, 200-300 lóerővel lehet majd megvásárolni.