A Vredestein több mint ezer magyar sofőr részvételével készült kutatás azt vizsgálta, hogy az autósok mekkora figyelmet fordítanak az abroncsaik állapotára. Bár a megkérdezettek 55 százaléka tudta, hogy a személyautó-abroncsok törvény által előírt minimális profilmélysége 1,6 mm, azt már csak negyedük tippelte meg helyesen, hogy a biztonságos közlekedéshez 2,5-3 mm-es minimumra lenne szükség a nyári gumik esetében is.
A mintázat funkciói közül a válaszadók a vízelvezetést (92%) és a tapadást (80%) tartják a legfontosabbnak. Ezt a szakértő is megerősítette, kiemelve, hogy a kopott gumik használata különösen esős időszakban veszélyes, mert gyorsan bekövetkezhet az úgynevezett felúszás vagy aquaplaning. Ez akkor alakul ki, amikor az elkopott mintaárkok nem tudják elég gyorsan elvezetni a vizet a kerekek alól, így a jármű elveszíti a kapcsolatot a talajjal, és irányíthatatlanná válik.
A sofőrök 6 százaléka szerint egy abroncsgarnitúra átlagos élettartama 1-2 év, 43 százalék szerint 3-4 év, míg 42 százalék használná 5-6 évig őket. Valójában az abroncs élettartamának egyik fő meghatározója a kopás mértéke, ez pedig a futott kilométertől, a tárolási körülményektől és a vezető habitusától is függ. A magyar autósok átlagosan 16-19 ezer km-t autóznak egy év alatt, egy garnitúra gumiabroncsot ilyen futás mellett 3-4 évente cserélni kell a szakértő szerint.
Hamarabb elkopnak az abroncsok, ha nem a megfelelő levegőnyomással használják azokat. A felmérés szerint csak a magyar autósok fele ellenőrzi legalább hetente egyszer az abroncsait profilmélység, nyomás és látható hibák megállapítása szempontjából. Aki naponta használja az autóját, az hetente, de legalább minden tankolásnál ellenőrizze a gumikat.