A közlekedési minisztériumnak kedden benyújtott jelentést követően tartott sajtótájékoztatón azonban a Suzuki hangsúlyozta, hogy nem mutattak ki lényeges eltérést a két mérési eljárás eredményei között, de a szabványos eljárás minden esetben kedvezőbb fogyasztási értékeket eredményezett a szabálytalan mérések alapján a modellekre eredetileg megadottnál.
A szabálytalan fogyasztásiérték-meghatározás az eredetileg jelentett 2,1 millió helyett 2,14 millió Japánban értékesített Suzuki márkás és a Suzuki által más márkák számára gyártott autót érint.
A japán közlekedési minisztérium a Mitsubishinél napvilágra került mérési és számítási szabálytalanságok után szólította fel az összes japán autógyárat az általuk követett gyakorlat felülvizsgálatára.
A Mitsubishi négy, kizárólag Japánban forgalmazott miniautójánál alkalmazott szabálytalan eljárást a fogyasztási értékek meghatározására. A fogyasztási érték a környezetkímélő járművekre igényelhető adókedvezmény egyik fontos paramétere Japánban.