Az új generációs modellel többek között a Nissan Qashqai dolgát szeretné megnehezíteni a Peugeot, de a többi kompakt SUV-tól is szívhat el vevőket. Első Peugeot-ként kapta meg az i-Cockpot digitális műszerfalat a 3008, hamarosan a márka összes modelljében ez a formanyelv lesz meghatározó.
A vezető elé 12,3, középre 8 hüvelykes színes képernyő került, a hagyományos gombok egy része érintésérzékeny. Hála a moduláris EMP2 platformnak, az új 3008 akár száz kilóval is könnyebb lehet elődjénél.
Az autó tengelytávja 80 milliméterrel nőtt, emiatt a belső tér és a csomagtartó is nagyobb lett. Utóbbi immár 520 literes, ami 90 literes ugrás az elődhöz képest.
A benzines kínálag a turbós 1.2 PureTech 130-ból és az 1.6 THP 165-ből áll, míg az 1,6-os dízel 100 és 120, a kétliteres 150 és 180 lóerővel rendelhető.
Érdekesség, hogy az autó a csomagtartóba tökéletesen passzoló (opciós) elektromos roller is rendelhető, a kétkerekű akkumulátorát menet közben lehet feltölteni.