"Pánikra semmi ok. Mostanáig semmiféle negatív hatást nem tapasztaltunk a dízel autók újraeladási értékében" - közölte Christoph Ruhland, a Schwacke marketing igazgatója. Arról pedig még korai lenne véleményt alkotni, hogy a jelenlegi folyamatok általában milyen hatással lesznek a Volkswagen modellek és a dízel járművek maradványértékére - tette hozzá. "Túl keveset tudunk még ahhoz, hogy spekulációkba bocsátkozzunk" - fogalmazott.
Mindez nem jelenti azt, hogy a Volkswagen árak a jövőben sem fognak változni. Az új autókra adott árengedmények például csak késéssel szoktak megjelenni a használtautó-árakban - mutatott rá Siegfried Trede, a DAT szakértője.
Ansgar Klein, a BVfK (Bundesverband freier Kfz-Händler) független autókereskedők szervezetétől viszont úgy látja, hogy már érzékelhető némi változás a használtautó-árakban. "Bár nem következett be olyan mértékű csökkenés, mint arra sokan számítottak" - mutatott rá.