Augusztus elején kezdi meg szolgáltatását Magyarországon a Taxify, a három éve indult, már több mint 3 millió fuvart lebonyolított észt fejlesztésű taxi applikáció, amelybe olyan nagyvállalatok fektettek be, mint például a Skype.
A szolgáltatáshoz szükséges alkalmazás Android és iOS platfomokra is letölthető, a regisztráció után a következő levelet küldi ki a cég:
Köszönjük, hogy veled együtt változtathatjuk meg azt, ahogyan az emberek utaznak Budapesten és Világszerte! Célunk az, hogy A pontból B pontba kényelmesen, biztonságosan és átláthatóan eljuttassunk téged. Ehhez neked csak annyit kell tenned, hogy megerősíted pozíciódat és egy gombnyomással meghívod autódat, mely pár percen belül a helyszínre érkezik. Utazz készpénzmentesen, legyél innovatív, fejlesszük együtt tovább a jövőt!
Fontos tudni, hogy
a Taxify sárgára festett autóiban hitelesített taxióra működik majd,
tehát a szolgáltatás pontosan annyiba fog kerülni (alapdíj: 450 Ft, utána 280/km) mint a hagyományos taxikkal. Azokhoz képest az előnyök kimerülnek annyiban, hogy okostelefonról, telefonálás nélkül lehet autót rendelni, a telefon képernyőjén lehet követni az autók helyzetét a városban, és lehet értékelni a sofőrt.
Az Uberrel ellentétben van lehetőség készpénzes fizetésre is,
és a fuvar után kapott e-mailből gombnyomásra igényelhető e-számla mellett megjelenik a taxióra által kinyomott bizonylat is.
A Napi.hu információi szerint bár az Uber-sofőröket közvetlenül nem keresték, a kivonuló startup dolgozói mégis tömegesen jelentkeznek a Taxify-nál. Egy részüknek már könnyebb dolguk is van, hiszen ők már megfelelnek a személyi feltételeknek, például már sokan letették a személyszállítói vizsgát, a pályaalkalmasságit és kiváltották taxiengedélyt.
Bonyolítja a helyzetet, hogy a sárga fényezés vagy fóliázás mellett az autóknak elvileg meg kell felelniük a BKK-féle taxirendeletben foglaltaknak is, ami többek között előírja a legalább Euro 4-es és 55 kW-os motort, a 2550 milliméteres tengelytávot, a legalább 390 literes csomagtartót, illetve nyáron a klíma, télen pedig a téli gumi használatát.
Az Uber után maradt űrt egy másik magyar válallkozás is szeretné kihasználni, írja a Magyar Idők, bár egyelőre nem világos, hogyan jutnak az ügyfelek adataihoz. Ennek a lényege is egy saját applikáció lesz, de
személyszállítási szolgáltatás helyett autóbérlést nyújt, sofőrrel együtt.
Fontos jogi különbség ez, várhatóan minden útra külön megbízási szerződéssel.
Több más cég nyújt Magyarországon ilyen szolgáltatást, elsősorban vidéki kisbuszos utakra, és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, a fix hatósági áras transzferek alternatívájaként. A Magyar Idők szerint a cég viszonylag kevés sofőrrel kezdene, de már augusztus 10. környékén teljes kapacitással működne. Ami a tarifákat illeti, az Uber-féle 165 forintos kilométerdíj itt 200 forintra emelkedne, de elmaradna a 30 forintos percdíj.