Szinte biztos, hogy a Lexus franciaországi dizájnközpontjában tervezett UX tanulmányból pár éven belül szériaautó lesz, amely a nem igazán sikeres CT200h helyét veheti át a japán prémiummárka kínálatában. Az éles vonalakkal megrajzolt, hatalmas kerékjáratokkal rendelkező szabadidő-autó különlegessége, hogy nincs B-oszlopa, és a hátsó ajtajai a megszokottal ellentétes irányba nyílnak.
A pókhálóra emlékeztető, ún. kinetikus ülések párnáiak és a háttámláinak elfordulása követi a gerincoszlop mozgását, míg a rugalmas szálakból álló, pókháló mintázatú háló illeszkedik a test formájához, és elosztja a terhelést.
A háttámlát alkotó szálak szintetikus pókselyemből készültek, melynek fő alkotóeleme a fehérje, amit ebben az esetben mikrobiális erjesztéssel állítanak elő, utána sodorják, majd ellenálló anyaggá fonják.
Az új Lexus UX-ben a vezető előtti 3D-s műszeregység egy átlátszó földgömböt formáz, amely hologramként lebeg, a felhasználó felületen egyszerre jelennek meg az analóg és digitális információk. A középkonzolon is hasonló stílusban, egy csiszolt kristályszerkezeten, hologramszerűen tűnik fel a klímaberendezés és a fedélzeti szórakoztató rendszer kezelőfelülete. Minden kapcsoló elektrosztatikus, és átlátszó borítás fedi őket.
Nem tudjuk, a rendőrök mit szólnának hozzá, hogy az ablaküvegek a fény hatására automatikusan sötétednek, és, hogy a külső visszapillantó tükröket kamerák pedig helyettesítik, amelyek a hagyományos tükröknél jóval kisebb burkolatban is elférnek.