Hologram műszerek és pókhálós ülések az új Lexus tanulmányban

Lexus UX
Vágólapra másolva!
A Párizsi Autószalonon bemutatott, európai tervezésű UX tanulmány a pár éven belül érkező kompakt szabadidő-autót vetíti előre.
Vágólapra másolva!
Fagyűrűkből fűzött ruhában parádézott Párizsban a hosztesz Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Szinte biztos, hogy a Lexus franciaországi dizájnközpontjában tervezett UX tanulmányból pár éven belül szériaautó lesz, amely a nem igazán sikeres CT200h helyét veheti át a japán prémiummárka kínálatában. Az éles vonalakkal megrajzolt, hatalmas kerékjáratokkal rendelkező szabadidő-autó különlegessége, hogy nincs B-oszlopa, és a hátsó ajtajai a megszokottal ellentétes irányba nyílnak.

Most nem látszik, de a hátsó ajtók fordítva nyílnak Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A pókhálóra emlékeztető, ún. kinetikus ülések párnáiak és a háttámláinak elfordulása követi a gerincoszlop mozgását, míg a rugalmas szálakból álló, pókháló mintázatú háló illeszkedik a test formájához, és elosztja a terhelést.

Belül sem hétköznapi Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A háttámlát alkotó szálak szintetikus pókselyemből készültek, melynek fő alkotóeleme a fehérje, amit ebben az esetben mikrobiális erjesztéssel állítanak elő, utána sodorják, majd ellenálló anyaggá fonják.

A kinetikus ülés. Ehhez hasonló van a tanulmányautóban Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Az új Lexus UX-ben a vezető előtti 3D-s műszeregység egy átlátszó földgömböt formáz, amely hologramként lebeg, a felhasználó felületen egyszerre jelennek meg az analóg és digitális információk. A középkonzolon is hasonló stílusban, egy csiszolt kristályszerkezeten, hologramszerűen tűnik fel a klímaberendezés és a fedélzeti szórakoztató rendszer kezelőfelülete. Minden kapcsoló elektrosztatikus, és átlátszó borítás fedi őket.

Egy űrhajó műszerfala is lehetne Forrás: Lexus

Nem tudjuk, a rendőrök mit szólnának hozzá, hogy az ablaküvegek a fény hatására automatikusan sötétednek, és, hogy a külső visszapillantó tükröket kamerák pedig helyettesítik, amelyek a hagyományos tükröknél jóval kisebb burkolatban is elférnek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!