Hivatalosan csak ráncfelvarráson esik át a Volkswagen Golf, de olyan nagyszabású változtatások várhatók, hogy akár nyolcadik generációsnak is lehet nevezni az új modellt. Bennfenntesek szerint egy új, 48 voltos hibrid rendszer lesz a fő hajtási opció, amivel különösen az Egyesült Államokban lehet sikeres a márka a dízelbotrány után.
Az új hibrid rendszer alapját a Volkswagen új, háromhengeres, egyliteres turbómotorja adja, amelyhez elektromos kompresszor és indítómotor/generátor kapcsolódik. A visszanyert energiát (fékezésivel együtt) olcsóbb, hagyományos ólomakkumulátorban tárolják.
A hagyományos, teljes értékű villanymotorokkal dolgozó hibrid rendszerekkel ellentétben ezek a 48 voltos, úgynevezett "mild hybrid" rendszerek tulajdonképpen csak túlméretezett indítómotorral/generátorral segítik a benzinmotort a hajtásban, de így is jelentősen csökkentik a fogyasztást.
Számtalan újdonságra lehet számítani az utastérben, többek között gesztusvezérelt szórakoztató rendszer is megjelenhet.