Valószínűleg soha nem derül már ki, hogy szándékosan szivárogtak-e ki képek az új Opel Insignia katalógusfotózásáról, de tulajdonképpen mindegy is: néhány órára rá az Opel nyilvánosságra hozta az ötajtós változat első hivatalos fotóit és a gondosan előkészített sajtóanyagot.
Ezt a verziót mostantól Grand Sportnak hívják, élőben a márciusi Genfi Autószalonon lesz először látható. A korábban szűkössége miatt kritizált autó tengelytávja 92 milliméterrel nőtt, a gyártó ígérete szerint "különösen hátul" lett tágasabb az utastér. A hosszabb tengelytávnak és az új elrendezésnek köszönhetően 32 milliméterrel szélesebb a hely csípőmagasságban, a váll- és térdtér 25-tel nőtt, a fejmagasság nyolccal. A csomagtartó 490-1450 literes.
Az új Insignia minimális mértékben hosszabb (4897 milliméter) az elődjénél, jócskán csökkent az első és hátsó túlnyúlás, 11 milliméterrel megnőtt a nyomtáv. A tetőív 29 milliméterrel laposabb lett, kupéssá téve az autót.
Akárcsak az Astra, úgy az új Insignia tömege is csökkent, az új padlólemeznek és a frissített anyaghasználatnak köszönhetően elődjénél akár 175 kilóval is könnyebb lehet az új modell.
Új LED-es fényszórók, 360 fokos kamera, prémiumülések, nyolcfokozatú automata váltó, teljesen megújult beltér - az Insignia felszereltsége is jócskán kibővül. Az Insignia Grand Sport ráadásul az első Opel a gyalogosok védelmét jelentősen javító aktív alumínium-motorháztetővel, amely ütközéskor ezredmásodpercek alatt felemelkedik, hogy messzebb kerüljön a kemény motorblokktól.
Az új Insignia már a jövő évi bevezetésekor turbómotorok és új generációs sebességváltók széles palettáját kínálja, a nyolcfokozatú automata kezdetben csak összkerékhajtással lesz kapható.
Az Opel szerint az új, nyomatékvektoros, intelligens összkerékhajtás kategóriájának egyik legkiforrottabb rendszere, és teljesen új, ötlengőkaros hátsó futóművel társul.